Dersin Adı | Endüstride Benzetim Uygulamaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 337 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste hem kesikli sistem benzetimine ilişkin ileri kavramların verilmesi hem de öğrenciye bir iş ortamında benzetim tekniğini kullanma becerisini kazandırmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere iş yaşamında benzetim tekniğini kullanma becerisini kazandırmak üzere, üretim ve hizmet sistemlerinde benzetim uygulamalarını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Benzetim Modelleme ve Temel Kavramların Tekrarı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
2 | Hesap Tablolarında Benzetim Örnekleri | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
3 | C Programlama Dilinde Tek İstasyonlu Kuyruk Modeli Benzetimi | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
4 | Detay Operasyonların Modellenmesi -I: Benzetim Modellemede Veri Aktarma | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
5 | Detay Operasyonların Modellenmesi -II: Simülasyon Modellemede Döngü ve Submodel Kullanımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
6 | Detay Operasyonların Modellenmesi -III: Paketleme Operasyonlarının Modellenmesi; Gruplama ve Ayırma | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
7 | Simülasyon Deney Tasarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
8 | Duyarlılık Analizi ve Benzetim Optimizasyonu | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
9 | Kuyruk Sistemlerinde Kuyruk Atlama ve Terk Operasyonlarının Modellenmesi | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
10 | Envanter Sistemlerinin Modellenmesi : (r,Q) ve (s,S) Envanter Politikaları | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
11 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi I : Kuyruk Ağlarında Kısıtsız Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
12 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi II : Genel Amaçlı Kaynaklar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
13 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi III : Serbest Hareket Edebilen Taşıyıcılar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
14 | Malzeme Aktarma Sistemlerinin Benzetimi IV : Güdümlü Taşıyıcılar ile Kısıtlı Malzeme Aktarımı | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
15 | Genel Tekrar, Tartışma ve Değerlendirme | Ders notları ve WSC konferans bildirileri http://www.wintersim.org/ |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Banks, J., Carson II, J. S., Nelson, L. B., and Nicol M. D., DiscreteEvent System Simulation, Prentice Hall, 2010. Kelton, W.D., Sadowski, R. P. and Sadowski, D.A., Simulation with ARENA, McGraw-Hill, Inc., 2010. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Handbook of Simulation, Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice, edited by Jerry Banks, John Wiley and Sons, Inc., 1998. Manul D. Rossetti, Simulation Modeling and ARENA, John Wiley and Sons, 2010. Tayfur Altıok, Benjamin Melamed, Simulation Modeling and Analysis with ARENA, Elsevier, 2007. Simulation Modeling Handbook a Practical Approach, Christopher A. Chung, CRC Press, 2003. Pegden, D.C., Shannon, E.R. and Sadowski P.R., Introduction to Simulation Using SIMAN, McGraw-Hill, Inc., 1995. WSC Proceedings, http://www.informscs.org/wscpapers.html. Ders Notları. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular. | |||||
4 | Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest